تجربتي مع كريم اساس نيكس NYX HD Studio Photogenic Foundation + صور | ريفيو

by - July 20, 2017


ازيكوا يا بنات؟ عاملين ايه؟   بقالي كتير ماكتبتش هنا ريفيو. بس انهاردة عندي ليكوا ريفيو عن كريم اساس جبته امبارح من نيكس. ده شكل الفاونديشن... 












سعره كان 85 ج. المهم اني جربته انهاردة و حبيت اقولكم علي تجربتي معاه.

الايجابيات


أول حاجة انه ما بيجيرش يعني ما بيسبش طبقة بيضة كدة علي الوش زي الجير -
تاني حاجة انه بيعكس الضوء بطريقة لطيفة اوي  -

كمان حبيت انه خفيف علي البشرة يعني ماحستش اني حاطة ماكياج -

حبيت انه بيجي في ازازة بلاستك مش ازاز -

cruelty free حبيت كمان انه -

تغطيته متوسطة  و مناسبة بالنسبة لي -

شكله حلو في الصور -

ريحته حلوة -


السلبيات


انه شكله تقيل علي البشرة يعني مش حاجة انا ممكن احطها وانا نازلة الجامعة. انا افضل اني استعمله  سهرة بليل مثلا أو فرح بليل -

لو عندك خطوط تحت عينك بيعمل علامة فيها -

محتاج تثبيت كويس لأنه بيعلم - 

شوفي كل المنتجات الجربتها من هنا


Related Posts

0 comments

.